میلگرد بستر

میلگرد بستر

میلگرد بستر چیست

اگر بخواهیم به بررسی و معرفی میلگرد بستر پرداخته و توضیحاتی را در مورد این دسته از میلگردها ارائه کنیم، باید گفت که این دسته از مصالح به عنوان یک جفت مفتول طولی تغییر شکل یافته شناخته می‌شوند؛ که به منظور استفاده مفتول‌های عرضی به صورت نردبانی یا خرپایی جوش داده شده و در ابعاد مناسب از آن‌ها در درزهای ملات بین ردیف‌های واحد بنایی استفاده می‌شود.
شاید برای شما این سوال بسیار مهم مطرح شود که واحد بنایی به چه معنایی است و این عبارت چه مفهومی دارد. به منظور پاسخ به این سوال باید گفت که واحد بنایی به بخش‌هایی از دیوار، جرز و ستون گفته می‌شود که در آن شاهد ترکیبی از مصالح بنایی و ملات هستیم. همچنین شاهد یک تعریف دیگر نیز برای میلگرد بستر هستیم که می‌توان از این تعریف برای معرفی این مدل از میلگردها استفاده کرد. میلگرد بستر دسته‌ای از مصالح هستند که از آن‌ها برای تقویت فولادی ساختمان در بخش‌های دیوار‌های آجری و یا بلوک سیمانی استفاده می‌شود.

نکته مهمی که باید بدانید این است که مفتول ساخته شده از میلگرد استینلس استیل در اتصال بین سنگ بنایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای ستون‌های بنای ساختمان نیز شاهد استفاده از این دسته از مصالح هستیم که به منظور باربری عمودی و مایل مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسیار زیادی در این بخش‌ها دارند.
نکته دیگری که باید به آن دقت کنید این است که برای ساخت میلگرد بستر لازم است تا توجه بسیار زیادی به رطوبت ملات ساختمان و امکان زنگ‌زدگی میلگرد داشته باشید، چرا که اگر به این مسئله دقت نکنید، میلگرد بستر زنگ زده و این مسئله باعث می‌شود که استفاده از این دسته مصالح نه تنها به مقاومت سازه کمکی ‌نکند، بلکه استفاده از میلگرد بستر زنگ زده تبدیل به عاملی ‌شود که ساختمان را با مشکل مواجه کند.
در چنین شرایطی لازم است تا از میلگردهایی استفاده شود که در کنار مقاومت بالا، دارای قیمت مناسبی نیز باشند. اگر قصد دارید تا محصولی را خریداری کنید که در برابر رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد، لازم است تا از میلگرد با جنس فولاد زنگ نزن استفاده کنید اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که استفاده از این دسته مصالح عملاً باعث افزایش هزینه اجرا پروژه‌ها می‌شود، چرا که قیمت این دسته از مصالح بسیار بالا است. 

 

* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
کلیه محتوای این سایت متعلق به مجموعه زمان فولاد شرق میباشد.
دنبال کننده ما باشید :